一足先に、見る機会があり。 詳しい批評は 米映画批評『 スラムドッグ$ミリオネア 』|岡本太陽氏 の記事をご参照頂くとして、この国の勢いをいろんな意味で再確認できる1作でした。 以下はUSA TODAYの批評です;
With dazzling, magical realism and vigorous storytelling, the film has an enchanting power, fusing a fairy tale quality with gritty realism. Yet even with interwoven surrealistic images, the story portrays cultural accuracy. In a highly charged, intensely Technicolor world, there is poverty and privation but also laughter and hope, accentuated by the tribute to Bollywood musicals during the final credits.
The beautifully rendered and energetic tale celebrates resilience, the power of knowledge and the vitality of the human experience. Horrifying, humorous and life-affirming, it is, above all, unforgettable.
確かに、歴史に残る1作かもしれない。 Regainがインドに初めて行ったのは学生時代、1990年代後半でした。その後 商社時代に半年ほどステイし、ご無沙汰しているのですが、自分の経験をまざまざと蘇らせてくれました。
あの「生々しい生活感」と「すべてをぶちまけたようなカオス感」をうまく使いながら、青年ジャマールの生い立ちをモチーフにして、スピード感を持って後半へ一気に引っ張ってくれます。 そして、根底に流れる「愛」。 USA todayの批評が、まさにビンゴ!です。 R指定ですが、それは一部。 Regain世代へ、オススメです。
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